Saturday, August 21, 2010

Pekan Batu 6

Salam 12 Ramadhan ;)

 Sekejp je masa berlalu. Hari ni dah 12 Ramadhan. Hampir 2 minggu kita berpuasa. Dan ini kali ini barukali pertama saya ke pasar ramadhan yang dekat dgn rumah saya.

Pekan Batu 6 ni kalu nak kira bersebelahan dengan kampung saya. Masa kecik-kecik dulu, Pekan BAtu 6 la yg jadi tempat shopping kami sekeluarga. Pegi jalan kaki je. Kadang-kadang saya naik basikal ikut mak jalan kaki pasal nak bawak  balik barang yg mak shopping.

Dari kelengkapan sekolah, baju raya, makanan harian semua ada. Sekarang Pekan Batu  berubah seiring arus pemodenan. Dan mak saya pun jarang sgt shopping barang kat sini tapi masih membeli lauk-lauk basah untuk dimasak.

Kalu bulan puasa, akan ada pasar Ramadhan di sini. Semalam saya pegi utk kali pertamanya. Bukan tak suka pegi tapi malas nak bersesak dgn orang ramai.

label, kalu g straight menghala ke airport. juga lalu depan rumah saya ;)


ramai giler ..


deretan gerai


beli yon tau foo jap. kena rm6.90. oklah blh mkn 3 org ;)


beli murtabak kat sini. tapi pakcik botak nak murtabak ayam. saya lagi suka yg daging. layan je, suami kan..


sekarang ni dah ada pasaraya si comel. comel ke..? hahaha


tak lupa kedai kasut you. banyak juga kasut, handbag yg dijual. saya x pernah masuk lagi ;)

Kalu boleh nak ambik banyak lagi gambar tapi malu ;) hehehe tak lah, saya tak bawak handset. Ni guna pakcik botak punya handset. Nanti saya nak buat entry khas pasal pekan batu 6 ni. Memang mengibau kenangan la.hehehe
 ok babai!

MySpace

2 comments:

  1. Bolehlah Pak Nidus mengimbau kenangan lalu semasa di SMT tahun 70an dulu.

    ReplyDelete